dijous, 21 de gener del 2016

Recusos TIC, per a alumnes o per a professors?

Imatge Google etiquetada per reutilització

En primer lloc, hem de descriure que els recursos TIC contribueixen als processos didàctics d'informació, col·laboració i aprenentatge en el camp de la formació dels professionals de l'educació. 


Per als processos d'informació, els recursos permeten la recerca i presentació d'informació rellevant. En els processos de col·laboració, els recursos van a facilitar l'establiment de xarxes de col·laboració per a l'intercanvi. Els processos d'aprenentatge requereixen recursos que contribueixin a la consecució de coneixements cognoscitius, procedimentals i actitudinals.


Pel que fa als alumns, els docents han d'integrar els recursos TIC per aprofitar aquest entorn favorable en què es mouen els estudiants. Els professors que desenvolupen les seves assignatures als campus virtuals, com Moodle entre altres, poden crear espais de conceptuals de la seva matèria, en els quals posen a disposició del grup d'aprenentatge un conjunt estructurat de recursos educatius. 

Els advantages que poden presentar els recursos TIC per l'estudiant són que sovint aprenen amb menys temps, tenen major proximitat amb el professor i gaudir de major flexibilitat en els estudis. 

Per descomptat, els avantatges que aporten al professor són les facilitats per a la realització d'agrupaments d'alumnes, alliberant-les de treballs repetitius, faciliten l'avaluació i control, i a la fi, suposen una font de recursos educatius per a la docencia i orientació i una xarxa de contactes amb altres professors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada